Manisa’da göletler sezona yetiştirildi

Yayınlanma Tarihi :
Manisa’da göletler sezona yetiştirildi

Manisa Büyükşehir Belediyesi, kırsal kalkınmayı desteklemek ve üreticilerin suya erişimini sağlamak amacıyla göletlerde bakım ve onarım çalışması yürütüyor.

Manisa Büyükşehir Belediyesi, Salihli’nin Damatlı Mahallesi’nde aşırı yağışlar nedeniyle zarar gören tarımsal sulama göletinde bakım ve onarım çalışması gerçekleştirdi. Teknik müdahalelerle yeniden güvenli hale getirilen gölet, sulama sezonu öncesinde çiftçilerin hizmetine sunuldu.

GÖLET YENİDEN HZİMETE ALINDI

Damatlı Mahallesi’ndeki üreticilerin talebi üzerine Kırsal Hizmetler Dairesi Başkanlığı ekipleri tarafından yürütülen çalışmalarda, yoğun yağışlar nedeniyle gövde yapısında deformasyon oluşan ve su tutma kapasitesi olumsuz etkilenen gölette teknik inceleme yapıldı. Yapılan değerlendirmeler sonucunda göletin gövde kesiti güçlendirilerek yapısal dayanımı artırıldı. Çalışmaların tamamlanmasıyla birlikte Damatlı Mahallesi’ndeki tarım arazilerinin sulama ihtiyacını karşılayan gölet yeniden hizmete alınırken, üreticilerin sulama sezonunda mağduriyet yaşamasının önüne geçildi.

GÖLET SULAMA SEZONUNA YETİŞTİRİLDİ

Damatlı Mahallesi Muhtarı Ayhan Öziş, mahallede fasulye, barbunya ve domates üretiminde kullanılan sulama göletinin daha önce Manisa Büyükşehir Belediyesi tarafından genişletildiğini hatırlatarak, “Şubat ayında yaşanan aşırı yağışlar nedeniyle göletimiz zarar görerek kullanılamaz hale geldi. Bunun üzerine Kırsal Hizmetler Dairesi Başkanlığı’na başvurduk. Yapılan incelemelerin ardından onarım çalışmaları başlatıldı ve göletimiz sulama sezonuna yetiştirildi. Emeği geçen personele ve Manisa Büyükşehir Belediye Başkanımız Besim Dutlulu’ya teşekkür ediyorum” dedi.

GÖLETİN SU TUTMA KAPASİTESİ ARTIRILDI

Kırsal Hizmetler Dairesi Başkanlığı’nda görevli Mühendis Bozkurt İbrim de çalışmalar hakkında bilgi vererek, “Salihli ilçemizin Damatlı Mahallesi’nde bulunan tarımsal sulama göletinde meydana gelen deformasyonlar nedeniyle başlattığımız onarım çalışmalarını tamamladık. Yoğun yağışlar sonucu göletin yapısal bütünlüğünde bozulmalar oluşmuştu. Çalışmalar kapsamında gövde yapısını güçlendirerek güvenliği artırdık. Ayrıca gövde kotunda yaptığımız yükseltmelerle su tutma kapasitesini de artırdık. Böylece hem yapısal güvenliği sağladık hem de çiftçilerimizin sulama ihtiyaçlarını daha verimli karşılayabilecekleri bir tesis oluşturduk.” dedi.

YORUM YAP