
Sakarya Büyükşehir Belediye Başkanı Yusuf Alemdar’ın 12 gün önce Gar Meydanı’nda açıkladığı tren raylarının yeraltına alınması projesi başladı. Dev vinçler Aziz Duran Parkı’na indirildi.
Sakarya Büyükşehir Belediye Başkanı Yusuf Alemdar, 12 gün önce müjdesini paylaştığı Mithatpaşa-Gar arası tren raylarının ray altına alınması projesinde çalışmalar için makinaların kurulumuna başlandığını açıkladı. Alemdar, “Tren raylarının yeraltına alınmasıyla Mithatpaşa ve Gar Meydanı arasındaki 2 kilometrelik alanda hayat çok daha kolaylaşacak. İş makinaları ilk etapta tren yolunun geçeceği tünelin duvarlarını inşa edecek ve sonra zemin çalışması tamamlanacak.” dedi.

VİNÇLER SAHAYA İNDİ, ÇALIŞMALAR BAŞLADI
Şehrin merkezini ikiye bölen, hayatın akışına ve trafiğe büyük bir çile olan geçitlerin şehrin gündeminden çıkması için Aziz Duran Parkı’nın Donatım kısmındaki 3’üncü Geçit’te işlemler başlayacak. Geçitlerde çalışmalar sırasında trafiğin aksamayacak şekilde işlemler yürütülecek. Geçici rampa ve köprüler yapılacak, trafik akışı ve inşa birbirinden izole hale taşınacak. Yer altı çalışmaları yapılırken de trafik ve hayat akışına engel olunmayacak.

ÇALIŞMALAR GEÇİT BÖLGELERİNDE BAŞLIYOR
Mithatpaşa ile Gar Meydanı arasındaki hemzemin geçitlerin tamamı kaldırılacak, oluşturulacak 2 kilometrelik yeşil koridorla bölgede yepyeni bir sosyal yaşam tohumlanacak. Başkan Alemdar’ın 30 Mart’ta Dolmabahçe’de Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’a birebir görüşmesinde onay aldığı projede ilk etapta trenlerin geçeceği tünelin inşası başlayacak ve daha sonra zemin çalışmaları yapılacak. Alemdar, üst taşıyıcı sistemlerin imalatından sonra ise binlerce kişinin yeni buluşma noktası olacak sosyal yaşam projesinin başlayacağını söyledi.

“ŞEHRİMİZİN GELECEĞİNE DEĞER KATACAĞIZ”
Alemdar şöyle konuştu: “Şehrimizin gündemini uzun süredir meşgul eden önemli bir projeyi hayata geçirmenin gururunu yaşıyoruz. Tren raylarının yer altına alınmasıyla Mithatpaşa ve Gar Meydanı arasındaki 2 kilometrelik alanda bulunan 4 hemzemin geçidi kaldıracağız. Demiryolu hattının üzerini peyzaj düzenlemeleriyle yeşil bir koridora dönüştürerek şehrimize yeni bir yaşam ve buluşma alanı kazandıracağız” dedi.

PROJE DETAYLARI:
İlk etapta trenlerin geçeceği tünelin yan duvarlarını inşa edecek, ardından zemin çalışmalarının tamamlanacağını belirten Başkan Alemdar, “Üst taşıyıcı sistemlerin imalatının ardından yapılacak peyzaj düzenlemeleriyle şehir merkezine yeni bir sosyal alan kazandıracağız. Ulaşım sorunlarını bütüncül bir bakış açısıyla ele alıyor, Sakarya’yı geleceğe hazırlıyoruz. Çalışmalar süresince vatandaşlarımızın anlayışını bekliyor, bu tarihi dönüşüme birlikte tanıklık etmelerini istiyoruz” dedi. Çalışmalar süresince vatandaşların ulaşımda mağduriyet yaşamaması için gerekli tedbirler alınacak. Ada Treni ve ADARAY seferlerinin Mithatpaşa’ya alındığında şehir merkezine belediye otobüsleriyle ring seferleri düzenlenecek.


